onsdag, december 07, 2011

Dag 108



Färdigtränad för idag och nöjd som bara den med rekordet på 5 km: 36,53 :-) Jag springer inte hela tiden utan kör intervaller där jag springer nån/några minuter och sen går några minuter i rask takt och så springer igen osv. Målet är ju såklart att orka springa längre stunder och gå mindre. Att komma under 30 minuter på vårruset kanske är en möjlighet om jag kämpar på?! Jag har ju några månader på mig att träna innan det är dags. Hurra!!!

Åsså lite om maten, som det går rätt bra med. Jag tycker att det är enklast att räkna kalorier så det gör jag. Frukost och lunch blir runt 300-400 kalorier styck och sen mellanmål och middag a´ 200 kalorier. Det ger ett totalt kaloriintag på 1000-1400 kalorier/dag och med tanke på att jag fortsätter gå ner så tror jag att det är lagom för mig :) Mellanmål och middag blir oftast itrim-mål men ibland är jag så less på att äta barer och shakes så jag tar något annat som motsvarar 200 kalorier.

Igår tittade jag in på Itrim i Farsta och dom har lite andra maskiner där än Haninge så jag ska nog köra några pass där också för att få lite variation i träningen.

Inga kommentarer: