fredag, december 09, 2011

Dag 110 ~ Du kan också!!!

Jag har gått från träningshatare/soffpotatis till någon som faktiskt gillar att träna och ser fram emot nästa pass. Jag tar alla chanser jag har att åka iväg och träna, antingen på Always Fitness eller på Itrim. Den här veckan har det blivit 4 pass hittills och det känns skitbra! Det känns som att det är någon som klivit in i min hjärna och programmerat om den vad gäller tankar kring att röra på sig och "plåga" kroppen med mer och hårdare träning. Jag har nog lyckats skaka liv i några sovande muskler och även byggt upp några som tidigare var obefintliga *ler*. Det är en rätt mäktig känsla när jag inser att jag orkar mer och mer, kroppen blir starkare. Tänk om jag vetat att det gick att känna såhär inför träning och muskler...då hade jag garanterat tagit tag i vikten och träningen tidigare...men som det så fint heter "Bättre sent än aldrig".

Idag hade jag planerat in en vilodag (jag vet att även sådana är viktiga) men när det blev en "lucka" i planeringen så stacka jag iaf ner till Itrim och körde ett pulspass. I helgen väntar jobb så då blir det lite vila från träningen.

Vad hände liksom? När klev den där träningsfantast-rösten in i min skalle? :) Om någon berättat att jag skulle ha kommit såhär långt efter knappt 4 månader med Itrim så hade jag aldrig, ALDRIG trott dom. Jag liksom avskydde att röra på mig för med alla dom extra kilona var allt ALLT så jäkla jobbigt!

Så det jag vill säga med det här inlägget är att har jag kunnat förändra såhär mycket på så kort tid så kan du också. Japp, just du DU!!! :)

Nu väntar välförtjänt soffläge och fredagsmys med familjen framför Idol-finalen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Svejs! Det känns uppmuntrande att läsa din blogg. Jag bor i Haninge och har skrivit in mig och ska börja på Itrim den 16/1 men jag är ganska orolig men längtar också efter det. Är mitt i julhelgen nu och känner hur alla kläder stramar och hur valkarna väller över. Ingen trevlig känsla.
Lycka till i fortsättningen!
/Elisabeth

~Karin~ sa...

Hej Elisabeth! Åh, va kul att du hittat "in till mig" och att du lämnade en kommentar! Jag hoppas verkligen att du ska gilla Itrim och träningen lika mycket som jag gör. I början var det superjobbigt men det gick liksom över och ju mer jag tränar och ju mer vikt jag tappar desto bättre mår jag och jag orkar så mycket mera!! Heja dig när du sätter igång :) Och om du ser mig på Itrim (kör ju också i Haninge) får du gärna säga hej!!

kramar /Karin