onsdag, september 21, 2005

Ny bil & lite annan shopping!

Idag var vi på banken och skrev på lånepapper och imorn borde dom finnas på mitt konto....så nu finns det inget som hindrar oss från att köpa ny bil. Vi har redan varit i tittat, provkört och "bokat" den (väntade i princip bara på ett ja från banken) och på måndag ska vi hämta den och samtidigt lämna en av våra gamla i inbyte! Nya bilen är inte fabriksny eller så men ny för oss och fasen så mkt nyare än våra andra rishögar *ler*. Jajuste...kanske ska berätta vad vi köper för bil också..det är en Passat kombi 1.8T från -00...en blå :-) Vi är jättenöjda att ha hittat en vi gillar till ett rimligt pris och att handlaren dessutom var beredd att ta vår ena "rishög" i inbyte! Har letat ett tag och ägnat några helger åt provkörning runt om i Sthlm....men nu är det slut på det! :-) Kombi var ett måste eftersom det lätt ska gå att få in en liggvagn i bilen...vill inte veta av nån millimeterpassning för att vagnen ska få plats..nä, lätt ska det gå! Vi längtar verkligen till måndag nu!!!!! *ler stort*

Mamsen och jag hade en mysig lunch idag här hemma...vi (ja okejrå...mamma) lagade en supersmarrig kantarellpaj med tomater och västerbotten ost!! Så otroligt MUMSIG!!! Medan jag roade mig *ironisk* med att leta fram vårt köksbord....vilket tog en timme eller två (nej, jag överdriver inte...det var helt belamrat med framför allt scrapsaker och varor som egentligen borde vara i skafferiet men som inte fick plats där efter senaste storhandlingen) var lilla mamma söt och rensade bland Elias kläder, det börjar ju liksom bli dags att kika på vilka av dom lite varmare kläderna som ff är lagom. Vid 3-tiden åkte vi iväg till dagis och hämtade en mkt lortig liten goding för en shoppingtur. Han behöver nya skor (gör ff eftersom vi inte hittade några bra *grrrrr*) och så fick han lite nya strumpor och tröjor och det bästa av allt (enligt Elias iaf) var denna mössa:

Hela kvällen har den varit på...även under tandborstningen *söt*, men nu har vi hjälpts åt att stoppa in den i garderoben tills det blir lite kallare ute! Han hade en liknande förra vintern som var kanon så jag blev jättenöjd när vi hittade denna :-) Även jag fick lite nytt på shoppingrundan...3 nya mammatröjor blev det...skönt så jag har lite att byta med! Har även hängt undan ett par byxor, men orkade inte prova idag. Imorn ska Elias vara ledig från dagis så då tänkte jag att han och jag kunde åka till Farsta så jag får prova byxorna och så har jag lovat honom att vi ska fika när vi är där!

Nu är klockan inte så jättemkt men jag är sååååååååååå trött och ska leta upp min kudde!

Gonatt o kram /K

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Kul med ny bil ju. Och spännande med arkeologiska utgrävningar för att hitta köksbordet :-)
Kram //Anna