lördag, september 24, 2005

Fyndat!!!

Som jag berättade igår så skulle jag och Anna masa oss upp tiiiiidigt för att komma bland dom första till klädbytardagen i Viksjö....och det gjorde vi....klockan 8 var Anna här o hämtade mig! Vi var inte först men inte heller sist..efter lite kaffe i kön (trevligt) så kom vi in i första svängen iaf...dom släpper in 100 pers åt gången!

Jag överdriver inte när jag säger att folk är som galna...kastar sig fram till dom sakerna som lockar mest! Fast lite så måste man nog vara..annars får man ju inget, eller iaf inget av det bra *s*. Jag började vid skorna, behövde extra-stövlar till Elias, greppade ett par kavatkängor i strl 25 och kilade (läs: trängde mig) vidare mot kläder o leksaker. När jag gick där så såg jag en jättefin Brio lära-gå-vagn, men tyvärr så höll någon i den *morr*. Nåja, vidare mot vinterkläderna...hittade en superfin röd/svart vinterjacka och ett par inte lika fina byxor (slängde ner allt i min kasse iaf...bestämma sig kan man göra lite senare). När jag var på väg mot regnkläder så stod plötsligt den fina Brio lära-gå-vagnen framför mig, helt övergiven..nån som ångrat sig alltså (som det brukar vara). Yes!! En nästan oanvänd lära-gå-vagn för 60 spänn! Perfekt! Den funkade även bra som plog framför en när man skulle framåt sedan *ler stort* Hittade tag på Anna som också gjort massa fynd..vi gick in i ett inte lika knökfullt rum för att kolla igenom vad vi plockat på oss, kanske byta nåt med varann eller ångra nåt som man tog i "stridens hetta" :-o. Vi bytte skor med varandra...jag fick ett par Kavatstövlar och Anna ett par Kavatkängor...och Anna fick även ett par täckbyxor som jag plockat på mig. Sen tog vi en tur till runt lokalerna...jag gick mot leksakerna och hittade lite olika fina saker...det bästa av allt: en stoooooooooooooooor brandbil för 30 kr (jag visste redan nu vad Elias skulle gilla bäst när jag kom hem och packade upp *s*). Efter sådär 20 minuter i kassakön så var vi ÄNTLIGEN ute i friska luften igen! *pust* Båda två nöjda med våra fynd! Här är en del av det som jag fyndade:


Köpte även den svartröda vinterjackan, 2-delat vinterset, en fleecetröja och ett par fodrade byxor...allt detta och det på fotona för 328 kronor! Nöjd! Så skönt att få tag på lite billiga reservkläder/skor att ha på dagis! :-) Efter den här persen åt vi en välförtjänt lunch på McDonalds innan vi åkte hem! Tack Anna för en bra shopping-förmiddag!! :-)

Väl hemma var det dags att gå med sambon och sonen på tivolit som är här den här helgen! En mkt förväntansfull Elias babblade på om hur det skulle vara där! Sötnosen! Det var verkligen en höjdare för honom, här får ni se lite foton från tivolieftermiddagen:





Elias tyckte att "larven" var lite läskig men älskade radiobilarna och biltåget!! :-) Vi tog några lotter också....Elias fick en mjukisfisk som ser ut som Nemo! När vi varit där i några timmar och spenderat ett gäng kronor så gick vi till Konsum för lite matshopping!

På kvällen var våra vänner Andreas och Catrine här och käkade tacomiddag och annat gottigt! Jättekul, var så länge sen vi sågs! Fredrik och jag har ju varit rätt bizzi med alla bröllop på sistone så det var superskönt med en lite mer ledig lördag!

kram å natti/ K

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det möjligtvis Axels Tivoli ni besökte, tycker bestämt jag känner igen larven. :O)

~Karin~ sa...

Jupp, Axels Tivoli :-)
Kul att du hälsade på!!

*kram*