torsdag, september 08, 2005

Dumma myggor....

...som biter min son! Elias är väldigt känslig mot myggbett och har just nu tre stycken som har svullnat upp ordentligt och kliar som bara den för honom...så imorse var vi iväg till doktorn och visade upp betten. Hon trodde att han fått streptokocker i den ena svullnaden och skrev ut pencillin till honom...fick även kortisonsalva och Tavegyl (mot klådan). Elias var så duktig, han var mest road av att doktorn hade röda byxor...hans favoritfärg! *ler*

Innan han skulle ta pencillinet så kilade vi in på Konsum och köpte goda festisar...så han skulle ha nåt gott att svälja efter den otäcka medicinen. Gick jättebra...medicinen åkte ner i ett huj! Tror att han lärt sig att även om det är otäck smak så blir man bra av det! Så duktig vår kille! :-)

Vi kom till dagis lagom till samlingen...Elias var glad att han hann dit till den...dom brukar sjunga och prata om roliga saker då!

Mitt illamående har nästan försvunnit helt nu! *JUBLAR* Är så skönt att kunna äta normalt igen och att inte behöva gå runt o må småkymigt hela tiden!! Magen växer på och jag längtar jättemkt till Ultraljudet som är om 1½ vecka!! Vill ju se lilla bebben :-)

Nu ska jag äta lite lunch o sen sova så jag orkar jobba inatt!

kram /K

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Vad kul att du har en blogg nu...ska bli spännande att följa dig och graviditeten...:)
Hoppas allt är bra!!! Kraaaaam

Mindi sa...

Lilla Elias då.... stackarn!!!
Hoppas att det ska bli bra av medicinen men det ska det ju bli.

Kraaaaaam

Mindi sa...

Glömde fråga om du har någon liten banner till din blog? :))


Kram och godnatt!