söndag, februari 05, 2012

Dag 168

Härligt (om än lite kallt) vinterväder idag! Hela familjen begav sig till pulkabacken på förmiddagen. Vi roade oss i drygt 1½ timme med pulka/snowracer-åkande. Jag vann pulkahoppningen och Fredrik snowracerhoppningen :) Landade på kanten av pulkan en gång så jag lär ha ett mindre skönt blåmärke på rumpan imorgon...men roligt hade vi så det får det vara värt. Att ta sig upp för pulkabacken många gånger i full vintermundering räknar jag som träning. Försökte springa uppför backen för att göra det hela lite extra jobbigt. Efter timmarna i kylan blev det in i värmen och grädda våfflor, mysigt och gott. Ibland får man lyxa till det lite och idag åt jag nog några kolhydrater mer än vad jag borde gjort! Det vägde jag upp med att åka till Itrim på eftermiddagen för ett pulspass :)

Inga kommentarer: