onsdag, februari 01, 2012

Dag 164 ~ Normal :-)



Vägning och 6 månaders hälsosamtalet med min (nya) coach på Itrim idag. Innan samtalet körde jag ett pulspass i cirkeln :) Lina som min coach numera heter verkar jättebra och hon var mycket imponerad över hur bra jag lyckats och tyckte att jag höll mig bra på banan, kul :) Jag har nu kommit under bmi 25 vilket räknas som normalviktig, weeeee!! Nu har jag 2 kg kvar tills jag når min målvikt och vi kom fram till att jag ska sluta äta "varierat" och nu köra "handfast minus". Detta innebär att jag ska äta fyra vanliga mål om dagen där proteinkällan är lika stor som min handflata och sedan 3 knytnävar grönsaker. Kolhydraterna fortsätter jag hålla nere på tills jag når målvikt. Ja, förutom mina grova bröd och hårdbröd...som jag inte kan sluta med, men det verkar ju funka ändå *ler* När jag sedan når målvikten ska en av knytnävarna vara kolhydrater istället för grönsaker! Det ska nog gå bra det här men jag inser ju såklart att det svåra jobbet ligger framför mig, när jag ska hålla den vikt jag kämpat mig ner till. Att ändra mina vanor och fortsätta leva så! Just nu känns det iaf väldigt bra :)

1 kommentar:

P-lina sa...

Ja, tänk att du kommit så långt på så kort tid....det är helt sjukt egentligen. OM nån hade sagt att det skulle vara så "lätt",hade du gjort det tidigare då? Kraaaaaaaaaaaaaaaam duktiga du!!