tisdag, januari 10, 2006

Liten i magen..

..växer så det knakar o puffas runt ordentligt nu! Trycker gärna upp mot lungor o revben så jag får svårt att andas *pust*. I onsdags var vi på spec. mödravården för att göra tillväxtul och diskutera förlossningen, det var jättemysigt att få se "Kalle-Maja" igen som levde rövare inne i magen :-) Tillväxten var +11% vilket innebär en födelsevikt på 3800 om h*n föds v 40+0...alltså 1kg mindre än Elias. Om 2 veckor ska jag dit igen o göra ett nytt UL o då efter det ska jag träffa doktorn o då ska vi bestämma om det ska bli en vanlig förlossning eller ett snitt.
Jag vill egentligen inte snittas...bävat för det..men jag väljer ju hellre ett planerat snitt än ett akutsnitt pga komplikationer under förlossningen. Mkt att tänka på nu o självklart är jag rädd att det ska bli lika jobbigt efteråt som det var efter Elias föddes..men trots denna rädsla ser jag inte snitt som en enkel utväg...det är ju en stor bukoperation o tar tid att läka det med. Många tankar som går runt i skallen nu.....

Fotat magen har jag gjort idag iaf:
v 33+4

Är som sagt rätt virrig i skallen nu, med mkt tankar runt förlossning o så den där vanliga graviditets-virrigheten...så jag fick alldeles nyss ringa min BM o be om ursäkt att jag missade mitt besök där igår...glömde totalt bort! Nu har jag fått en ny tid på måndag o då får Elias följa med...ska bli kul att se hur han reagerar på att få höra bebisens hjärta :-). Elias är väldigt intresserad av magen o pratar mycket o gärna med bebisen, så gulligt!

kram /Karin

1 kommentar:

Lime sa...

Inte långt kvar nu... ;-)