måndag, juli 03, 2006

Platt..

...som en pannkaka...det önskar jag såklart att min mage ville bli *s*, men nu var det inte min mage jag skulle berätta om utan ena hjulet på barnvagnen. Idag när jag lämnat Elias på dagis styrde jag stegen mot Statoil för att pumpa det däcket på vagnen som var aningen tomt på luft. Väl där så insåg jag dock att det inte bara var aningen tomt utan platt pannkaka och inte gick att pumpa upp *morr*....men jag kom ju dit utan större besvär så det var bara att ta mig hem igen och låna våra (supergulliga) grannars vagn när vi skulle iväg och hämta Elias på dagis. På kvällen har vi varit iväg och köpt ny innerslang till däcket (ja, jag vet..det hade kanske gått å laga den gamla innerslangen med sånt där cykeltjohejsan...men vi lät bli *lata*) och i skrivande stund är Fredrik iväg på macken för att pumpa däcket. När han kommer hem igen ska vi slå oss ner i soffan och titta på CSI (inspelat från tidigare, Elias var vaken vid nio och CSI känns inte så barnvänligt *s*).


Ikväll har vi även varit iväg på en husvisning, området verkar bra och huset gillade vi både två...men det är lite längre från stan än vi egentligen vill bo. Vi skrev upp oss på intresselistan iaf så hänger vi nog med ett tag på budgivingen och ser vart det bär av!


Lite fler bilder från gårdagen:

Ebba och Vilda poserar i ägget :-)

Full aktivitet i SOS-garaget

Pilliga små påsar kräver koncentration *s*

En mycket viktig gäst: bästisen Emelie

Lite utelek var bra för att förbränna dagens sockerchock *ler*


Det var alles för idag!
kram /K

2 kommentarer:

Kottemor sa...

hihi,vilka härliga bilder!
Himskans snälla grannar ni har!
Här är det inte barnfamiljer just runtom men ägg och socker och sånt lånas friskt och så har de ju lite äldre söner som lär mina troll att spela fotboll o sånt,grannar e toppen!:)

kraaaamar
/ila

Mindi sa...

Suck.. var blev mitt inlägg av då??? Blogspot är sååå segt i kväll.

Jag skrev i alla fall att du varit jätte duktig på att uppdatera sedan jag var här senaste. Skoj. :) Jätte roligt att se alla fina kort och läsa om era dagar.

I morgon åker jag till huvudstaden... kanske vi ses. :)))

Kram kram kram
M I N D I