fredag, juli 07, 2006

Husägare!!

Japp, från och med idag är vi husägare :-)
I förmiddags skrev vi på kontraktet på vårt nya hus! Det har gått undan i svängarna minst sagt, i måndags kväll var vi där på visning, i tisdags startade budgivningen och idag fredag är papprena påskrivna! Känns helt overkligt men samtidigt helt underbart! *lycklig*


Huset ligger i Haninge, söder om Stockholm. Skulle uppskatta att det är ca 3 mil från stan...nånstans där omkring iaf! Det är ett enplans kedjehus med källare (totalyta 200 kvm för dom två planen (112+90) och utöver det är det garage, förråd och uuuuuuuuuuunderbar glasad altan på 30 kvm). Tomten är på lagoma 470 kvm och helt plan, perfekt barn-tomt! :-) 1 september får vi tillträde! *längtar*


Lite bilder tänker jag självklart visa också:






Här kommer vi nog spendera mååååååååånga timmar!
Grill är nåt av det första vi ska köpa *ler*

Vi måste skaffa oss ett runt köksbord...annars får vi inte plats. På sikt är planen att ta ner väggen mellan kök och vardagsrum.

Bortersta delen av vardagsrummet kommer troligen bli ett sovrum i framtiden (det har varit ett tidigare och vi behöver 3 sovrum på entreplanet när barnen är små).

Härligt stort allrum på 50 kvm....men panelen *ryser*, den ska målas eller laseras vit


Mer utrymme till oss!! Det ska bli så skönt :-)

Lämna gärna ett avtryck innan du går!

kraaaaaam /K

13 kommentarer:

Hanna sa...

Kikade in och blev såååå avundsjuk! Vill också ha ett sånt hus! Helt fantastiskt uterum och precis lagom stor tomt ju! Och nedre botten kan man ju göra hur mysigt som helst...och så bastu och allt...vill ha vill ha...*drömmer mig bort* GRATTIS!!!

Anonym sa...

ojoj va fiint ni ska bo ;)
jag hittade hit när jag klickade på en länk hos nån o jag tror du e världens lyckligaste just nu
2 jättefina barn,lycklig familjeliv
hus osv osv :)
själv har jag en son på snart 15 (iik e jag ssså gammal) haha,skämt åsido,jag var precis fyllda 20 när robin kom ,sen en son på 11 o en prinsessa på snart 7
säger bara grattis oo lycka till!!

Anonym sa...

förresten,så håller jag med dig om panelen...
ta bort eller måla ... hihi
sånt hadde jag i gamla lgheten,o när jag flyttade därifrån..så byggde exxet MER träpanel på väggar OCH tak!!! haha
ha en bra helg

Anonym sa...

Åååå... tänk om jag kunde få heldum ur vagnen så vi kunde få ett nytt ställe vi oxå... Inte ett hus kanske, men mer än ett rum vore finfint!

Grattis!

//Sofia

Anonym sa...

Härligt hus, som jag skrev på aff - vilken mysig tomt!

och ja... jag förstår att den där panelen (*hu*) är ett av göra-om-projekten! =)

Kram!

Anonym sa...

Vilket härligt hus:) Grattis!!
Jag förstår att du längtar till 1 september. Det ser underbart fint ut.
kram!!
Suddagumman/Ninni

Anonym sa...

Jättefint, särskiiiilt det där uterummet, gött!!!

Anonym sa...

Nämen...!!! Jättegrattis!!!! Uteplatsen såg helt fenomenal ut!!!! En juste grill där som du sa, och lyckan är total
;-)
Karin Macke o Lava

Sandi sa...

Hej Karin, grattis till huset med DET uterummet ;)
Hoppas ni kommer trivas bra.
Här på denna sidan har det hänt massor sedan jag tittade in sist, så jag får även passa på och gratulera till de förlorade kilona!
Det är jätteskillnad på bilderna du visade.
Och att Elias blivit såååå stooor!
Grattis i efterskott!
Kram Sandi

Kottemor sa...

WOW vilket hus!!!:)
Gratulerar!
Såå fint det är och vilket underbart uterum!
Vilka möjligheter!:)
Härligt!!

Många kramar
/ila

Anonym sa...

Grattis till husköpet! Blir säkert jättebra!

Anonym sa...

Hej
Din blogg blir bara bättre och bättre. Å vilket fint hus! Ett stort grattis till er.

Lisa

(Labolina från AFF ank 0602)

Anonym sa...

Wow, vilken grej! Jättegrattis! Ser ut att vara ett härligt hus med altan, tomt och massa möjligheter till bus. :-)
Många kramar till er alla fyra från Liljeholmen!