fredag, november 18, 2011

Dag 89 ~ på banan

Jodå jag är på banan :) Började med upptrappning förra veckan och nu denna vecka kör jag frukost och lunch som "vanliga" mål och sen blir mellanmål och middag itrimmål. Efter 12 veckor på enbart måltidsersättning så känns det lite som att jag fuskar när jag äter nåt annat och det tar nog ett tag att komma in i det nya tänket att jag faktiskt får och ska äta annat än barer och smoothies :) Idag var jag och tränade och då var tjejen snäll och lät mig stå på vågen också, lite orolig var jag ju eftersom jag haft den där fuskkänslan....men jag hade gått ner lite grann sen förra veckans vägning och landade på 78,4. Det betyder 6 hg kvar (inte ens ett mjölkpaket alltså) tills jag tappat 20 kg!!! Det känns helt galet mycket och framförallt så kändes det helt ouppnåligt i slutet på augusti när jag började min Itrim-resa. Jag känner mig såklart mkt lättare och smidigare i kroppen och det är stoooor skillnad på hur mkt jag orkar och kan ta i när jag tränar nu! Jag är så glad att jag tog tag i det här och att jag valde just Itrim där jag fick in den så välbehövliga träningen! Nu kämpar jag vidare ner mot målvikten...som magiskt nog känns som att den är inom räckhåll :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, snart 20kg det är ju helt fantastiskt :) Man undrar ju vart allt tar vägen. Visst känner man sig lättare och det är svårt att förstå att man burit på så mycket extra. Tänk att bära hem 20 liter mjölk från affären... tror inte att jag skulle orka! Kämpa på och känslan av fusk kommer att gå över och det blir naturligt att äta vanlig frukost och lunch och sen slurpa smoothies på eftermiddagen och till middag :)

P-lina sa...

Ja, helt sjukt . -20 kg är ju apmycket!!!! vad vi har lyckats bra, fattar nästan inte .... på julbordet tycker jag vi skålar i champange för oss!!!! ( bara ett halvt glas då... ;-) ) kram på dig och ät på! Du FÅR faktiskt nu!!!! :)