onsdag, november 09, 2011

Dag 80 ~ Rätt 10-tal, upptrappning och samtal

Japp, idag blir det många rubriker som hör till inlägget. Jag börjar med att berätta att jag haft mitt 12-veckorsuppföljningssamtal med min hälsocoach Gunilla och det boostar ju helt klar självförtroendet när man får så mycket peppord. Jag har skött mig så bra dom första 12 veckorna (11½ om man ska vara petig) att jag gått ner totalt 18,7 kg och tappat 18 cm i midjan. Nu har jag även nått ner till rätt 10-tal på vågen, dagens vikt var 79,1 och mitt slutmål är 70 kg. Så nu ska jag kämpa vidare för att vinna över dom resterande 9 kg:na! En annan positiv sak från dagens hälsosamtal är mitt blodtryck, som vid Itrim-starten var lite väl högt 145/95 och idag stannade på beskedliga 120/75. Känns bra, grymt bra :)

Sen var det upptrappningen som jag började med i måndags. Jag är alltså klar med att enbart leva på måltidsersättning (kan lova att jag aldrig trodde jag skulle bli klar med dessa veckor när jag började, det kändes oändligt låååångt) och det känns riktigt riktigt bra att få börja peta mig mig lite vanlig mat. Nu första veckan så har jag bytt ut ett mål till vanlig mat, vilket i mitt fall innebär en handflatestor mängd protein och 3 knytnävsstora mängder grönsaker, eller något liknande vilket kallas handfast minus. Kolhydraterna kommer jag hålla bort så mcyket jag bara kan. Nästa vecka trappar jag upp ytterligare så det blir 2 vanliga mål och 2 itrimmål. Detta kommer jag fortsätta med tills jag når min slutmålvikt. Jag har räknat lite på det och det blir ca 1100 kcal/dag. Varierat kallas det program jag nu ska köra på. Det känns som sagt jättebra och mina sportknäckemackor med makrill i tomatsås som jag åt till lunch idag smakade uuuuunderbart! :)

3 kommentarer:

P-lina sa...

Hej dig! du är ju bäääääääst! Vem kunde tänka sig att makrill och knäcke bröd smakade så got va? ;-)

Anna sa...

Du är fantastik Karin!!!

Sporrar det maken också?

Höstkramen Anna

Anonym sa...

Tack :) :) :)

Anna: Han kanske har börjat tänka på att gå lite mer men äter som vanligt! När jag börjar äta middag hemma igen (än så länge måltidsersättning då) så kommer det bli andra "bullar" vad gäller den mat vi äter!

kraaaaaam på er båda!