onsdag, mars 28, 2012

Dag 220 ~ Lite bakslag

Ja, så kan man nog kalla det. Jag har haft småont i höger höft sen i slutet på förra veckan men sedan två dagar så gör det alldeles för ont för att det ska kännas ok. Gör ont när jag går framförallt och förflyttningar i sidled är inte att tänka på. Vi har ju stegtävling på jobbet just nu och jag har gått mer än vanligt, vilket jag antog var boven. Igår på jobbet passade jag på att fråga en av doktorerna om råd och fick domen: Inflammation i muskelfästet i höften. Så nu blir det till att äta Alvedon+Voltaren och hålla mig sansad vad gäller träning och promenader. Jag som verkligen är på gång nu, så det här känns skittrist. Jag vet ju dock att om jag pressar och kämpar trots smärtan så kommer snart bakslaget med ännu värre smärta..så bara att bita ihop, sura lite, knapra piller och vila höften. *surar en stund*

1 kommentar:

Sara sa...

Vet precis hur du känner det hade ju samma i höstas. Nu vet jag inte vart ditt sitter men jag kunde köra spinning utan att det gjorde ont, korta stunder även crosstrainer.
Kram på dig!