fredag, april 20, 2012

Dag 243 ~ höften

Som jag skrivit innan så åkte jag på en inflammation i muskelfästet i höger höft och den verkade bli bättre med vila och piller. Jag är dock den otåliga typen och när jag trodde att det var bättre körde jag (dumt nog) ett hårt pass på löpbandet i måndags. Efteråt insåg jag att det inte var mitt smartaste drag. Höften gjorde väldigt ont igen. Jag vill att det ska bli bra NU! Doktorn erbjöd mig att få en kortisoninjektion i höften för att förhoppningsvis snabbare läka ut inflammationen. Efter lite funderande bestämde jag mig för att ta sprutan så i tisdags satte doktorn nålen i min onda höft. Troligen blir det en eller två injektioner till då han tyckte att jag var väldigt stel och har en ordentlig inflammation. Nu är det stopp på löpningen ett tag men promenader, cykla o köra cirkelträning är ok så länge jag är uppmärksam på hur det känns i höften, INTE pressa för hårt. Körde cirkelträning imorse och det kändes ok i höften, både under o efter träning. Happy :)

Nu håller jag tummarna att det går åt rätt håll!

Inga kommentarer: