onsdag, oktober 11, 2006

9 dagar kvar..

..tills flyttlasset går nu! Börjar kännas minst sagt stressigt...men det har iaf hänt en hel del sen jag skrev sist. Lite foton:


Elias rum målade jag första varvet på i lördags men jag lämnade en ruta under fönstret så att han själv skulle få måla dit av den röda färgen på söndagen. En mkt nöjd liten herre rollade på som bara den :-) På söndagseftermiddan målade jag andra varvet i hans rum och idag har....


...min kära föräldrar tapetserat fondväggen, så nu är Elias rum klart så när som på foder, lister och socklar. Han önskade sig ett rött rum och det har han verkligen fått (det är tre röda väggar och så den randiga fondväggen) Jättefint och mysigt om jag får säga det själv. Elias var med ute i eftermiddags och inspekterade och han verkar jättenöjd med sitt röda rum :-)

Lite suddigt foto men såhär ser tapeten ut i närbild!


Vårt sovrum är också färdigmålat (även hörnet som är vitt på fotot är numera målat i den beige-aktiga färgen som det ska vara...målade det sista idag). Svårt att fota så det återger dom exakta färgerna men det är iaf Mio Kaffe som fondvägg och den beige heter Sandsten. Både jag och Fredrik är jättenöjda med resultatet! Precis som i Elias rum så saknas ännu foder, lister och socklar....men det kommer i sinom tid *ler*

Blivande smyckedesigner kanske? *s*
Nästa halsband han gör ska lillasyster få har han sagt...och att det ska vara rosa :-)

Fredrik jobbar på med eldragningarna och är i huset just nu och jobbar...han ska sova där både inatt och imorn natt för att inte "slösa" tid med att åka hem för att sova och sen ta sig till jobbet på morgonen. Den kommande helgen kommer spenderas i huset, innerväggen mellan kök och hall MÅSTE upp då och så måste lilla hallen och entren målas! Igår installerades luftvärmepumpen..så nu har vi varmt och skönt i huset!

Just nu har jag två sovande sötnosar här hemma och borde väl egentligen packa....men jag är så trött så det får vänta tills imorn....nu ska jag sätta mig framför TV:n och slöa en stund!
Tack för ALLA kommentarer!!! Ni är så goa!
kram /K

1 kommentar:

Veronica sa...

Oj oj, det drar ihop sig minsann :)
Måste säga att Elias rum verkligen blev ascoolt! Där kommer han trivas :)

Självklart kommer jag o pysslar hos dig, jag har ju inte samlat på mig så mycket verktyg än så jag kommer o använder dina ;) Har lagt ner det där med att fixa pysselbord här hemma om vi nu ska flytta så småningom...

Ses snart :)
Kram