torsdag, september 28, 2006

Shoppat och lite annat babbel

Det funkade inte längre att ha Ebba bak i babyskyddet för hon skrek som en stucken gris om...trodde väl att hon var alldeles övergiven...stackars liten! :-( Så i helgen var vi iväg och köpte en framvänd stol till Elias så att Ebba kunde ta över den fasta bakvända stolen som vi har i framsätet. Det blev en Britax bältesstol (som garanterat heter nåt mer men det minns jag inte nu) som var på rea, 795 istället för 1195. Kanon tyckte vi :-) Elias älskar verkligen att få åka framåt och nu kunna se samma saker som jag och Fredrik gör när vi åker i bilen och Ebba sitter som en liten sessa i framsätet och är så nöjd att se den som kör!


Ebbas nya vrålåk:



När vi ända var i shoppingtagen så blev det ny vagn till Ebba. Jag har börjat ledsna på att Emmaljungan är så tung och inser ju att när vi flyttar så blir det mer bussåkning och då även mer lyfta vagn...så jag ville ha en lättare och mindre. Förutom Emmaljungan så har vi en Brio Race...som jag älskar men jag vill gärna kunna ha Ebba mot mig ett tag till och det går ju tyvärr inte med Racen....så den får vila och komma ut på "luftning" när vi ska kortare sträckor. Efter en del klämmande och kännande så slutade det med att vi köpte en röd och fin Firstwheels City Elite med vändbar sits och svängbara framhjul (som går att låsa i fast läge vid behov). Har ju inte kört den så mkt än men vi har iaf hunnit med att vara på IKEA, ute och gått och lite annat och hittills är jag hur nöjd som helst med vagnen (Ebba verkar också gilla den). Så skönt att slippa trycka på vagnen varje gång man ska svänga! :-) Återstår att se hur den funkar i snön...men vi har ju alltid racen att ta till också. Emmaljungan ska tvättas av och säljas har jag tänkt mig.


Lite mer shopping har jag gjort, det här kom i paket till mig igår:




Weee, mina fina pappersstansar!!! Längtar så tills vi flyttat och jag får inreda min pysselhörna och börja scrappa igen!

Åsså en present:

Ebba poserar i sin fina jordgubbsmössa som farmor stickat!! :-)

Dags för lunch!
kram /K

2 kommentarer:

Diana sa...

Det är dags för oss att byta ut babyskyddet också. Men Didrik trivs i baksätet så han får sitta kvar där, han har helt enkelt växt ur skyddet.
Vilken fin vagn Ebba har fått! Förstår precis dilemmat med Emmaljungan ;)

Synd att jag missade IKEA-turen, var inne på kontoret den dagen. Men förhoppningsvis är det ju fler än jag som gärna åker till IKEA minst en gång i veckan ;)

VAR har du köpt de där fyrkantsstansarna!? Jag vill också ha i flera storlekar! Och fler runda i olika storlekar. Har bara en nu, Vet du var jag kan få tag i fler? :)

Hur går det med huset nu?

Anonym sa...

Trevliga stansar! Jag behöver också en kvadratisk och så ska jag införskaffa mig en rund. Ha en bra daG!